top of page

#52 Njutning, närvaro och orgasmer - Linda Örtengren

Uppdaterat: 14 okt. 2022

"Mycket handlar om, duger jag som jag är? Kan jag fungera, kan jag ge njutning, fungerar jag? Duger jag? Mycket handlar också om att försöka komma bort ifrån den prestation som styr väldigt många som kommer till mig."


Linda Örtengren är samtalsterapeut och coach. I det här avsnittet av Popcornpodden hör du Linda berätta mer om sitt arbete med människor som önskar utveckla sitt sexliv och förbättra sitt sexuella självförtroende, eller de många män hon möter som önskar hjälp med erektionsproblem.






Linda och jag möts i ett samtal, som vanligt helt utan plan eller manus. Ett öppet möte som får veckla ut sig i stunden, så som det känns rätt. Det blev ett möte som kom att handla om att ta det där extra djupa, nära andetaget. Kanske låta det höras, kännas igenom hela kroppen.

Ett möte om personlig utveckling, andlig utveckling - att allt får finnas och ta plats, sida vid sida här på jorden. Det ljusa och det mörka, lusten liksom sorgen. Vi utforskar ord så som skam, sårbarhet, mod.




"Min association vidare blir orgasmen. Att låta den få komma om den vill, i avslappning. Nog de flesta tror jag, är vana med att man kniper sig. För nu är det nära och då jäklar ska vi knipa! Men vad händer? Testa - testa själv. Hur blir det om du slappnar av i det ögonblicket, som du känner att den där första krampen kommer?

Missa inte Lindas tips på om flera personer som arbetar med personlig, andlig och sexuell utveckling på olika sätt här i Sverige!




Du kan lyssna på avsnittet direkt här på popcornpodden.se (eller där du helst lyssnar på podd)!




Du som vill dela dina tankar av samtalet är också varmt välkommen in i gruppen Popcorntankar på Facebook! Där kan du dela dina tankar och reflektioner kring avsnitten, låt oss skapa gruppen så levande och meningsfull som vi vill ha den, tillsammans!


Välkommen med i gruppen - och tack för att du är här! Och Linda - ett så fint möte, att träffa dig - tack!




Du som vill veta mer om vad jag gör mer än att spela in Popcornpodd kan scrolla ner en smula till - och även följa mig på @akkameditation och reka mina websidor, du hittar dem här nedan.


~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Tove Eloa Öberg Socionom Cert. Stres- & traumamodellen Instruktör MHFA Första hjälpen till psykisk hälsa


Maila mig gärna! tove@akkameditation.se

Jag erbjuder enskilda samtalskontakter för privatpersoner som vill ha stöd i sorg, stress och livskriser liksom fokus på relationsutveckling och existentiell hälsa. Jag erbjuder också företagstjänster inom ledarutveckling för inre hållbarhet riktat till chefer och ledare, onlineprogram för inre hälsa liksom kurser och retreats.


Vad ger dig mening, vad driver dig?

10 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page